Derdini Dermana Dönüştürmek

Eğitim Süresi

Haftada 1 gün – 2 Saat / 12 Hafta / Toplam 24 Saat

Açıklama

Tasavvufun bin yıllık yol gösteren ışığı ile yepyeni bir karakter inşa ediyoruz. Tasavvuf; bilinenin aksine, edilgen kader mahkumlarına bir teselli değil, kendine bir kader inşa etmek isteyenlere bilgelik öğretisidir.
Cesaret ve özgürlük vaat eder ve bu vaadini coşkuyla yerine getirir.

Farklı ve yeni fikirler ya da bakış açıları seviyorsanız hayatınızda değiştirmek, dönüştürmek istediğiniz bir şeyler varsa bu eğitim tam size göre…

Mantık-ut Tayr eğitimine sürprizlerle dolu bir kart oyunu eşlik edecek. Seçeceğiniz kart, bu yolculukta asıl ihtiyacınız olan düşüncenin gizli bir mesajı olabilir!

Eğitimimizin içeriği ve modülleri…

1. 2. ve 3. Hafta MERAK: Feridüttin Attar’ın muhteşem eseri Mantık-ut Tayr (kuşların dili) ile Simurg’a kendimizi bulma yolculuğuna çıkıyoruz.
İlk hafta simurgun davetini yola çıkmanın anlamını ve amacını konuşuyoruz. Hikayelerle zenginleştirilmiş harika bir yolculuğun ilk hazırlıklarına başlıyoruz…
İkinci hafta kuşların ve dahi insanın yola çıkma bahanelerini ve itirazlarını tartışıyoruz. Ancak hüdhüd kuşunun rehberliğiyle bahanelerden kurtulup en çetin vadilerden geçebilmenin cesaretini öğreniyoruz.
Üçüncü hafta sonunda kendimizle hesaplaşmış ve yüklerimizden kurtulmuş olarak huzur iklimine geçiyoruz. Simurg gibi, umay gibi, anka gibi ve dahi phoenıx gibi yanarak küllerimizden yeni yepyeni bir insan olarak doğuyoruz. Edebiyatın estetiği, hikayelerin büyüsü ve tasavvufun bilgeliğiyle unutulmaz ve dönüştürücü bir yolculuğa hazır olun. (3 Hafta)

4. Hafta SEVGİ: Yunus Emre ile damıtılmış “sevgi”yi olması gereken yere, duyguların efendiliğine yükseltiyoruz. En değerli duygu olan sevgiyi hak edenlerle paylaşıp hak etmeyenlerden söküp alıyoruz. Var olmanın dayanılmaz hafifliğini iliklerimize kadar hissediyoruz. (1 Hafta)

5. Hafta ADALET: Tarihin gördüğü en adil ruhlarından Şeyh Bedrettin’in muhteşem hikayesi ile karakterimizin temelini adalet duygumuzla güçlendiriyoruz. Dinleyebileceğiniz en lirik, en coşkulu hayat hikayesini ruhunuza yedirerek karakterinize muazzam bir yatırım yapacaksınız. Şu hayatta adalet duygumuzdan başka hiçbir şeye boyun eğmemenin rahatlığını hissedeceksiniz. Bu inanılmaz duyguyu yaşamanızı kesinlikle öneriyoruz. (1 Hafta)

6. ve 7. Hafta CESARET: İlk önce Mevlana’nın mesnevisinden ve ilginç hayatından kesitlerle başlıyoruz dersimize. Onun esaretten kurtulup cesarete yelken açtığı yolculuğa eşlik ediyoruz.

Değişimin en güçlü kılıcını ruhumuza kuşanıyoruz. İkinci haftadan sonra Şems-i Tebrizi gibi bir karakteri tanımanın, hayatınıza kattıklarına inanamayacaksınız. İnsan denen varlığın keşfedilmemiş sınırlarına hep beraber uzanalım. (2 Hafta)

8. ve 9. Hafta ÖZGÜRLÜK: 1. yüzyıl insanının ruhunda bir doz olsun rindlik düşüncesi olmalı. Özgür ruhumuzu “rind ile zahit” hikayesinde arıyoruz. Kendi yolundan gitmenin en sağlam hikayesi ile zenginleşiyoruz. Rindlik dozu ruhunuzda gezinecek ve sizi hayata karşı birçok toksik ilişkiye karşı koruyacak. Ruhumuzun koridorlarında bir doz rindlik dolaşmalı. (2 Hafta)

10. ve 11. Hafta AŞK: Bu seminerde Fuzuli’nin “Leyla ile Mecnun’u, Shakespeare’in “Romeo ve Juliet”i üzerinden “aşk”ı yeniden tanımlıyoruz. Emin olun ki aşka çok farklı ve derinden bakacağız. Aşk, yıllarca anlatılan arabesk, ezik duygunun çok ötesinde coşkulu bir duygudur. İlk önce bunu fark edeceğiz.
İkinci olarak aşka doğru açıdan bakmak insan hayatının standardını yükseltir. Mutluluğun kapılarını aralar. Binlerce yıllık tecrübenin aşka, bambaşka bakışına tanıklık edin. (2 Hafta)

12. Hafta KARAKTER: Ozan Nesimi’nin muhteşem karakterinden ve harika dizelerinden hissemize düşen “güçlü karakter” payını alıyoruz. bu seans, bütün modüllerin ve ele aldığımız kavramların bütünleştiği bir çalışma olacak. yeni bir karakter inşa ediyoruz. yeni bir karakterle hayat meydanına daha güçlü çıkmayı başarıyoruz. bunu coşkulu bir biçimde ve edebiyatın en estetik hikayeleri eşliğinde yapıyoruz. bin yıllık tasavvuf bilgeliğinin rehberliğinde yapıyoruz. bambaşka bir bakış açısıyla hem de.. (1 Hafta)

Eğitimin konusu, amacı, kazanımları, kimler katılmalı?

Düşünceler davranışlarımızı değiştirir; davranışlar alışkanlıklarımızı; alışkanlıklar bir karakter yaratır; karakter ise kaderimizi belirler. Bu eğitimle bu toprakların bin yıldır oluşturduğu olağanüstü birikimi 21. Yüzyıla tercüme ediyoruz. Kaygılarımızın, korkularımızın, çözümsüzlüklerimizin paslı kilitlerini açıp özgürleşiyoruz. Ve bunu coşkuyla yapıyoruz. Ve de edebiyatın estetiği, tasavvufun bilgeliğiyle… İçinizde kendinize dair değiştirmek veya dönüştürmek istediğiniz duygu ve davranışlar varsa bu anlamlı yolculuğu deneyimlemenizi kesinlikle öneririz.